پرسپوليس نيوز | اخبار باشگاه پرسپوليس پرسپوليس نيوز | اخبار باشگاه پرسپوليس .

پرسپوليس نيوز | اخبار باشگاه پرسپوليس

درباره پرطرفدارترين ورزش هاي جهان

82403419-71358971

پرطرفدارترين ورزش

فوتبال
۳٫۵ بيليون طرفدار
قدمت فوتبال به چندين سدهٔ پيش از ميلاد و به چين بازمي گردد كه به تدريج در يونان و روم نيز رواج يافت. فوتبال مدرن امروزي نيز در سال ۱۸۶۶ در مدارس انگلستان شكل گرفت و به تدريج گسترهٔ پراكندگي آن همهٔ جهان را زير پوشش خود قرارداد. با شكل گيري سازمان فيفا در سال ۱۹۰۴ و ايجاد رقابت جام جهاني فوتبال ، اين ورزش بسيار گسترده تر شد.

فوتبال

كريكت
۲٫۵ بيليون
كريكت در بيش از صد كشور بازي مي شود و محبوب ترين بازي در هند ، بنگلادش ، نپال ، افغانستان ، پاكستان ، امارات متحده عربي ، سري لانكا و استراليا است. اين بازي در انگلستان ، ولز ، كنيا ، زيمباوه ، نپال ، نيوزيلند ، آفريقاي جنوبي و جزاير انگليسي زبان درياي كارائيب كه با عنوان هند غربي در مسابقات بين المللي حاضر مي شوند، يكي از پرطرفدارترين ورزش هاست.

كريكت

هاكي روي چمن
۲ بيليون
نهاد اداره گر اين رشته ورزشي فدراسيون بين المللي هاكي است و مهمترين مسابقات اين رشته ورزشي المپيك و جام جهاني هاكي است كه هر ۴ سال يك بار برگزار مي شوند. هاكي از المپيك ۱۹۲۸ آمستردام به اين سو همواره در برنامهٔ بازي هاي المپيك قرار داشته است و پيش از آن نيز دو بار در المپيك ۱۹۲۰ آنتورپ و المپيك ۱۹۰۸ لندن برگزار شد.

هاكي روي چمن

تنيس
۱ بيليون
اين ورزش نخست در بريتانيا و بيشتر ميان اشراف زادگان رايج شد و سپس به ساير كشورهاي انگليسي راه يافت و اكنون در همه كشورها بازي مي شود. به دليل تجهيزات گران قيمت و زمين مناسب براي انجام اين ورزش، هنوز هم تنيس به عنوان يكي از ورزش هاي گران قيمت شناخته مي شود.

تنيس

واليبال
۹۰۰ ميليون
واليبال در سال ۱۸۹۵ در كشور آمريكا و توسط ويلهام مورگان ابداع شد. سپس به سرعت فراگير شد؛ به طوري كه در المپيك تابستاني ۱۹۶۴ براي نخستين بار در برنامه بازي هاي المپيك قرار گرفت و امروزه تقريباً در تمام دنيا بازي مي شود. اين رشته تقريباً براي تمام گروه هاي سني مناسب است و وسايل بازي شامل توپ و تور است. امروزه، بيش از ۸۰۰ ميليون بازيكن واليبال در سراسر جهان وجود دارند، كه ۴۶ ميليون نفر از آنها از ايالات متحده آمريكا هستند.
بر اساس اطلاعات كميته المپيك، واليبال بالاتر از فوتبال، تنيس و ديگر ورزش ها محبوب ترين ورزش بازي هاي المپيك است. واليبال قهرماني جهان قديمي ترين و مهم ترين رويداد واليبال پس از بازي هاي المپيك است كه هر چهار سال يك بار با شركت تيم هاي ملي واليبال مردان و زنان برتر دنيا در يكي از كشورهاي جهان برگزار مي شود. علاوه بر اين، جام جهاني ، ليگ جهاني و جام بزرگ قهرمانان جهان به ترتيب معتبرترين تورنومنت هاي واليبال در جهان هستند. ليگ هاي متعددي از جمله ليگ سري آ و پرو آ در كشورهاي مختلف به وجود آمده اند كه جزو مسابقات داخلي آن كشور محسوب مي شوند.

واليبال

پينگ پنگ
۸۵۰ ميليون
خاستگاه اين بازي بريتانيا است كه در سالهاي ۱۸۹۰-۱۸۸۰ شاهزادگان (زمان ملكه ويكتوريا) طبقهٔ بالا پس از خوردن ناهار براي سرگرمي به آن مي پرداختند. گويا در آن زمان آن ها ترجيح مي دادند تا به جاي آنكه در زير آفتاب تنيس بازي كنند به انجام ورزشي بپردازند كه در زير سقف باشد، پس تنيس روي ميز را ساختند.
در برخي كشورهاي انگليسي زبان، دانشگاهها و مدارس و مراكز ورزشي از بكار بردن واژهء پينگ پنگ براي اين رشتهء ورزشي منع شده اند و بجاي آن بايد از تنيس روي ميز استفاده كنند. دليل آن هم لفظ واژهء پينگ پنگ است كه در گذشته براي تمسخر و يا تحقير ساكنان شرق آسيا استفاده ميشده است و داراي بار نژادپرستي است.
همچنين گفته ميشود كه تنيس روي ميز نام ورزش است ولي پينگ پنگ نام يك برند آمريكايي است كه در سال ۱۹۰۱ ثبت شده و در وبسايت خود نيز به تفاوت تعريف تنيس روي ميز و پينگ پنگ پرداخته است.

پينگ پنگ

بيسبال
۵۰۰ ميليون

بيسبال از بازي هاي متعددي كه با چوب و توپ بازي مي شدند اشتقاق پيدا كرده است. از جمله اين بازي ها مي توان ورزش قديمي راوندر كه در آمريكاي شمالي بازي مي شد، ورزش انگليسي كريكتو ورزش بسيار قديمي رومانيائي اُينا را نام برد.

نخستين مسابقه ورزش مدرن بيسبال كه در اسناد نوشتاري گزارش شده است، به مسابقه اي در ۴ ژوئن ۱۸۳۸ در بيچ ويل، انتاريو، كانادا مربوط مي شود.

بيسبال در دهه ۱۸۶۰ حالت نيمه حرفه اي پيداكرد. نخستين تيم كاملاً حرفه اي بيسبال در ايالات متحده، تيم سينسيناتي رد استاكينگز بود كه در ۱۸۶۹ تشكيل شد.

بيسبال

گلف
۴۵۰ ميليون
خاستگاه گلف سرزمين اسكاتلند است. اين بازي از چندين سده پيش در بريتانيا بازي مي شده است. مشهورترين و قديمي ترين زمين گلف جهان در شهر سنت اندروز در اسكاتلند قرار دارد و نخستين ايين نامه رسمي اين رشته در شهر ادينبورگ پايتخت اسكاتلند نوشته شده است.
واژه «گلف» كه از سده ۱۶ ميلادي براي اين بازي به كار مي رود از واژه هاي قديمي اسكاتلندي ” “Golve و ” “Goff گرفته شده كه در پايه گرفته شده از واژه آلماني ميان سده اي “Kolf” بوده است. اين واژه kolf به چم باشگاه است. اين بازي با اينكه معمولاً به عنوان بازي مرفّهان و نخبگان بشمار مي آيد امروزه در ميان طبقات ديگر هم طرفدار يافته و بازيگران بيشتري را از سراسر جهان به خود جلب مي كند.

گلف

بسكتبال
۴۰۰ ميليون
زادگاه بازي بسكتبال آمريكاست . اين بازي در اوايل پاييز سال ۱۸۹۱ ميلادي توسط شخصي به نام جيمز ناي اسميت پايه ريزي و ابداع شد. اما از قرن ها پيش در ميان ساكنان نقاط مختلف قاره آمريكا ، به ويژه آمريكاي مركزي و جنوبي انواعي از بازي و مسابقه رايج بوده كه كم و بيش به بسكتبال شباهت داشته است.

بسكتبال

فوتبال آمريكايي
۴۰۰ ميليون
فوتبال آمريكايي نوعي ورزش گروهي از خانوادهٔ راگبي فوتبال است كه در ايالات متحده آمريكا بسيار رايج است. مهمترين مسابقه اين ورزش واقعه سوپربول متعلق به ليگ ان اف ال است. اما كشورهاي كانادا ، آلمان ، ايتاليا ، سوئيس ، فنلاند ، سوئد ، ژاپن ، مكزيك ، اسرائيل ، اسپانيا ، و اتريش نيز ليگ هاي ملي فوتبال آمريكايي دارند.


برچسب: ، بي خطر ترين ورزش دنيا، مفيدترين ورزش هاي دنيا، ورزش هاي آسان، پردرآمدترين ورزش دنيا، پرطرفدارترين ورزش هاي دنيا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۲۱:۵۹ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :